torsdag 12 augusti 2010

Liseberg med Albin och brandmän!

I måndags kväll kom Janne och lämnade Albin hos mig. Vi slappade lite i soffan och tittade på The Simpsons. :-D Han ville lägga sig så fort som möjligt så det skulle bli tisdag snabbt....
I tisdags vaknade jag för en gångs skull FÖRE Albin! Vi var iväg vid nio och jag styrde bilen mot Göteborg. Sen var det kö redan vid biljettautomaten till parkeringen... För i tisdags var där väldigt mycket folk på Liseberg! Lite trist för det var minst 40 minuters kö till alla de stora attraktionerna. :-( Men vi fick ändå åkt en hel del och innan vi skulle gå där ifrån vann vi två storvinster, Kexchoklad och Ballerina :-D

När vi stod i kö till Hang hai, fick en kille som åkte näsblod... Och den karusellen snurrar så killarna som skötte den fick sanera lite... Men till sist kom vi på och vem tror ni fick just den stolen? Jo jag :P Luktade nystädat iaf ;-)

Passade på att träffa J, som jobbar för en kund till oss, när jag nu var i Göteborg. J och hennes dotter anslöt vid fyra tiden och det var verkligen trevlig att träffas efter alla mail och samtal vi haft på jobb :-)

Vi var hemma vid tio över tolv på natten totalt utmattade av en lång dag. :-) Lång men härlig dag. I onsdags kom syster yster och hämtade upp mig och Albin, sen åkte vi till Center syd. Albin skulle ha lite skolstarts kläder och jag hängde med för att umgås lite med äldsta syrran. Träffar ju inte henne lika ofta som Emilia ;-) Väl hemma igen slocknade jag på soffan... Var lite trött efter Lisebergs äventyret.

På onsdagskvällen var Agge här hos mig. Vi tyckte vi hörde ett pipande men kopplade inte riktigt att det var grannens brandlarm för än en annan granne ringde på. Vi kollade brevinkastet efter vi ringt på men ingen rök eller doft av brand. Grannen som ringt på hos mig hade fått kontakt med jouren så var väl dom som till sist ringde brandkåren. Dom kom, dom bankade på dörren, konstaterade att det inte brann och körde igen. Sen pep brandlarmet resten av kvällen och natten.... Var samma granne vars dörr dom fick bryta upp förra året pga torrkokning så lite orolig blev man ju innan brandmännen konstaterat att det inte var någon fara. Just bränder är något som jag är rädd för. Usch... Men men, allt gick bra denna gången, men ändå märkligt att det gick igång och sen inte slutade heller.

Imorgon ska jag till pappa och Lena på middag och på lördag är det äntligen dags för kräftskiva! Dessutom ska jag träffa Marias pojkvän för första gången. Han är ju från England så inte så konstigt man inte träffat honom än :P Ska bli kul att få prata engelska, blir ju inte så ofta tyvärr.

Lite bilder från Liseberg!

Efter första karusellen skulle Albin ha godis!

Pariserhjulet, fast Abbe är höjdrädd ;-)

Såååå tråkigt att stå i kö!



Spelhallen måste också besökas!

Hang hai!

Albin i vit långärmad tröja :-)

1 kommentar:

  1. Åh vad jag blir sugen på Liseberg!! Det är så roligt=)=)

    SvaraRadera