lördag 7 augusti 2010

Ljusfestivalen i Ängelholm.

Igår körde jag hem till mamma och Wille efter jobb, och sen hämtade vi upp Kim i Höganäs innan det bar av till Ängelholm. Jag och mamma har många gånger varit på ljusfestivalen, dvs utsmyckade båtar som åker på Rönne å. Men det var första gången för både Wille och Kim. Mamma och Wille hade gjort en fantastisk picknick och vi mös precis intill ån. Där var många fina båtar som guppade förbi när det blivit mörkt och sen avslutades kvällen med ett fantastiskt fyrverkeri. Ett av dom bästa jag sett.


Underbar picknickmat!

Mums!

Laxen!

Hade velat ta fler bilder igår men då hade jag behövt en annan kamera då det var för mörkt. Ville testa och ta lite på raketerna men det funkar inte när man har fingrarna långt in i öronen :P

När jag körde hem.... usch, blev ordentligt skrämd. Körde i 100 km/h på 111:an, (är en 100 väg) och sen kommer det en taxi från motsatt håll som ska svänga vänster, vilket han gör trots att jag är nära. Så jag fick ställa mig på bromsen för att inte smälla rakt in i sidan på hans bil. La mig på tutan och hoppas han hade kunder i bilen som inte accepterar sådan körning!

Nu ska jag göra mig i ordning och köra till Väla, ska på 40 års fest ikväll och har inte hittat present än. Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig kväll!

    Usch, tur att det gick bra på 111an. Den vägen är hemsk!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tillställning, ljusfestivalen, och jättefina foton - som vanligt när du är i farten med din kamera (och det inte är någon sliten småländsk tvåbarnsmamma framför linsen vill säga ;-)).

    KRAM

    SvaraRadera