tisdag 26 januari 2010

Extra protein?

Hade ingen lunch med mig idag så jag körde bort till närmsta Ica-butik som har hemmagjord pastasallad med kanongod dressing.

När jag sen åt då på lunchen så var där plötsligt något väldigt hårt i salladen. Var ju en jäkla tur jag inte råkade svälja det, för det var en plastbit!

Det var den "flärpen" man tar bort för att öppna tex räksalladsburkar. Förstår ni vilken jag menar? :P
Jag åt upp resten och sen körde jag direkt tillbaka (tog aldrig kvittot) och förklarade vad som hade hänt. Hon i charken bad om ursäkt och förstod direkt att den kommit från de stora plastbyttorna dom har i charkdisken. Fick pengar tillbaka direkt utan kvitto så det var ju skönt :-) Fock tom lite mer än jag gav.

Lite vardagsaction sådär en tisdag.

2 kommentarer:

  1. Tur att du inte hann svälja plastbiten....Pengarna tillbaka e ju alltid positivt, gratis lunch:-)

    SvaraRadera