tisdag 26 januari 2010

Tjuvlyssnat.se

Vet att jag skrivt om den sidan förr men den är ju bara så bra!

Spårvagn 5, Göteborg
En mamma ∼40 och hennes son ∼8 sitter och pratar om bibeln.
Mamman: Vad hette Adam och Evas äldsta söner, de som offrade till Gud?
Sonen: Ja, den första hette Abel. Men vad hette den andra nu igen?
Mamman: Ka…
Sonen (entusiastiskt): Ja! Abel och Kabel!


Riobiografen, Eskilstuna
I biosalongen innan filmen börjar.
Tjej ~17: Robin! (Hon får inget svar) Robin! (Fortfarande inget svar) ROBIN!
En kille ~17 som sitter några rader framför tjejen vänder sig om.
Killen: Tjena!
Tjejen: Vad ska du se?



Ica Maxi, Malmö
En kvinna ~40, står med sin son ~6 i kassan och ska betala. Hon har inte tillräckligt med pengar och måste lägga undan något.
Sonen: Lägg undan pappersflygplanen!
Kvinnan: Flygplanen?
Sonen: Ja, dem som du köper så ofta, de med vingar!


Ja det gäller att passa sig för vad man säger, det kan hamna på nätet. :P

2 kommentarer:

  1. Jag får passa mig för mina grodor jag säger på jobb, annars hamnar de kanske på Tjuvlyssnat...

    SvaraRadera