lördag 31 juli 2010

Semestern so far

För en vecka sedan körde jag och Agge till Mariestad och var där tills måndagen. Hade trevligt i goda vänners lag men vädret var verkligen inte på sin bästa sida :-( Men på måndagen körde vi vidare till Fjällbacka och då sken solen. :-) Jag ville dit då jag är i en Camilla Läckberg period i mitt läsande. En väldigt mysig liten fiskestad men med en massa turister :P Vi gick in i Kungsklyftan, sedan upp på berget. Jobbigt men vilken utsikt! Och det är en lite speciell känsla där i Kungsklyftan. Trots allt Helvetesgapet i Ronja Rövardotter ;-)

Jag skulle varit i Stockholm nu egentligen men lite färdigmarinerat kött och man sitter på toaletten en massa och vågar inte flyga :-S

I torsdags var jag på festivalen med Maria och E. Vi såg lite på Rix FM festivalen innan vi mötte upp E:s mamma och sen vandrade jag och Maria sakta hemåt. Åt en langos på vägen, satte oss hemma hos mig och strax efter tolv hämtade vi upp Simon som kom med tåget från Stockholm. Tåget som skulle varit inne tio över nio... Så första festivaldagen var jag hemma innan tio, bortsett från en tripp till Knutan för att hämta Stockholmare :P

Igår var det dock värre. Vi började här, sen gick vi ner till Dickens vid tolv tror jag. Sen hem hit igen och jag var i säng vid sex tiden imorse... Men roligt var det!

Idag är det utlovat tre rätters hos Maria, sen blir det kanske lite festival. Får se vad som händer :-)



Bilder från Fjällbacka!

Fantastisk utsikt uppe på berget!

Kungsklyftan!

Stoooora stenar som "hänger" ovanför en.



Fjällbacka kyrka.

5 kommentarer:

  1. Vackra foton från Fjällbacka! Jag visste inte att Helvetesgapet låg där. Coolt!

    Ha en fortsatt bra semester. Hoppas magen är iordning nu igen.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder! Ha en fortsatt trevlig semester=)

    SvaraRadera
  3. duu det kanske var langosen som var boven i det hela! hahaha

    Jag höll på att döö när jag insåg att vi skulle klättra där!! hahah men fint va det..

    //agge

    SvaraRadera
  4. Men Agge, langosen åt jag ju efter jag var dålig :P

    SvaraRadera