onsdag 25 november 2009

Bultar och vinterdäck

Som ni vet så har ju jag och min bil inte varit kompisar sen i somras. Men det börjar nog bli bättre nu... Igår hämtade pappa ut nya bultar till mina vinterdäck, eftersom dom bultar som vi använde förra vintern, inte alls ville samarbeta denna gången. Så efter att jag varit på CityGross med mina pantflaskor körde jag tillbaka till jobb och stuvade in däcken i baksätet (går in mycket i den lilla bilen) och styrde sen mot Gantofta. Nicke var supersnäll och hjälpte mig skifta däck. Jag är inte människa till att få loss några bultar och skulle inte lita på att jag sen spänt dom tillräckligt :P --<-@ En ros till Nicke!

När däcken var på styrde jag till Elineberg och Jonny. Givetvis fick jag fickparkera... jag är verkligen inte bra på det! Gjort det alldeles för lite och min p-plats hemma kör jag in i. Men det gick, även om jag kunde stått närmre kanten. Tur man har liten bil...
Fick den efterlängtade boken, den tredje i Twilight serien. Underbart... Dock fick jag den fjärde på en gång med så slipper ha abstinens när jag läst ut nummer tre ;-)
Givetvis började jag läsa igår kväll.

Idag tänkte jag köra till Väla efter jobb, fixa dom sista julklapparna, så är det klart sen!
Är inte många kvar nu... Är sååå nöjd med vissas julklappar ;-)

Har kommit på hur jag ska möblera om i lägenheten med så det får bli lördagens projekt.
På fredag kommer Maria för vin och Idol, favorit i repris.
Lördag kväll är det födelsedags fest hos Roy och Sandra, tänkte ta bussen denna gången, måste ju inte köra varje gång. :P

Imorse vaknade jag och var övertygad om att det var fredag... jobbigt när jag kom på att det inte var så...

Ha en underbar torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar