onsdag 18 november 2009

Rör och blåst!

Igår hämtade jag upp Jonny, förstår att han inte ville ge sig ut i stormen! Väl hemma hos mig tog han fram pannlampan och tog plats vid "vaskaskåpet" och tog loss, rensade och satte tillbaka rören som helt klart behövde en rengöring. Jag stod en bit ifrån och kände doften så är så tacksam att han ville göra det! Badrumsvasken klarar jag själv, så när som på en del jag inte fick loss sist :P Men kände att den doften i köksvasken... nej tack...
Bjöd på mat som tack, vilket var det minsta jag kunde göra och så fick man ju middagssällskap. :-)

Ja att det varit storm är det nog ingen som missat, iaf inga skåningar. När jag körde hem från Jonny så tog vinden tag i bilen flera gånger så förstår att en lastbil välte på bron...
Kom till jobb idag och fick ställa soptunnan på sin plats igen men det var ju inget oväntat, tack o lov var den tom!
Allt verkade lugnt men sen ringde någon från Lantmännen, tror jag det var iaf, och frågade om vi sett att två burkar (containers) vält och givetvis gjort det på en lyktstolpe. Jaha, dags att ringa Hamnen (vi hyr ju området av dom) och nu lyssnar jag på C&B:s radiokonversation om hur dom ska lyfta upp dom igen.... Synd man inte kan gå ut och titta :P
Jaha, där körde B slut på dieseln... går bra det här :P

Tack o lov är det inte så blåsigt idag. Ska ringa Hamnen och höra vad dom mätte för vindstyrka igår...

Favoriten fick köra till Tyskland igår, ska vara tillbaka på fredag morgon.
Ikväll ska jag till Malmö, boka tid, mer om det senare ;-)

Ha en underbar torsdag!

1 kommentar: