fredag 27 november 2009

FYI...

...det är fredag idag, om ni skulle missat det ;-) Och gissa om det är skönt!
Igår var jag på IKEA... och upptäckte att numera får man hämta ut allt på varu utlämningen som ligger en liten bit från varuhuset. Innan kunde man hämta allt själv på tag-själv-lagret men inte numera. Fick gjort mina ärenden på Väla och Systembolaget innan jag styrde mot varu utlämningen. Givetvis hade det börjat regna vid det laget... Sen får jag min vagn med mina saker och när jag lastat in en del av det och ska ta nästa låda upptäcker jag att det är fel. Hade fått björk när jag skulle ha ek... In igen, vänta och ut igen.
Väl hemma så ställde jag bilen, tog servetterna jag handlat på IKEA och gick upp för att äta, det var ju liksom lagom att bära :P
Men sen kände jag att istället för att vänta på polaren som skulle hjälpa mig bära så kunde jag ju själv börja. Sagt o gjort, fyra vändor senare var det mesta uppe och jag såg ut som en dränkt katt för det började ösregna vid andra vändan :P
Men till sist var allt uppe med hjälp av polaren så nu återstår bara det roliga! :-D Sätta ihop och få fint!
Så har att göra imorgon ;-)
Ikväll kommer Maria, god mat, vin och Idol står på schemat. Måtte Mariette åka idag!!!!
Erik och Tove till final!!
Just det... denna containern är väl fin?? Taket har fått sig en "liten" kyss.

Ha en trevlig helg!!!

1 kommentar: