torsdag 30 juli 2009

Vackert

Har varit en vacker, fin, sorlig och tung dag men kan inte ens föreställa mig hur det varit för AK.

Jag körde från jobb och hämtade upp Maria, vi lämnade först blommorna i kyrkan, sen gick vi bort till församlingshemmet och mötte upp AK. Gjorde redo för kaffet och sen gick vi till kyrkan. En väldigt fin ceremoni och tårarna rann. Mycket blommor och många människor. Tasso Stafilidis sjöng i kyrkan, vilken röst han har.

Jag och Maria smet ut efter avskedstagandet och gick till församlingshemmet och körde igång första vändan kaffe och öppnade upp portarna. Sen kom A&J också så vi var fyra som skötte kaffe och fika. Gick som på ett rullande band. Var så skönt att alla var nöjda med hur det flöt på. Det var fina tal som hölls och det är en stor man världen nu fattas. Det spelades musik på minnesstunden och när En stund på jorden började spela så brast det för mig och tårarna forsade.

Jag har inte träffat Leif jätte mycket under alla dom åren jag känt AK men som sagt, han var en stor och omtyckt man och jag tänker så på AK och allt hon går genom nu.

Blir en stillsam kväll nu, har tvättid idag så har samlat ihop det nödvändigaste, inte på tvätt humör alls.
Önskar det var fredag idag... behöver sova... länge...

1 kommentar:

  1. Måste kännas skönt att kunna göra något konkret för AK. Man önskar ju man kunde göra så mycket!

    SvaraRadera